Wajong werkt bij AH

  • AHWAJONGER

    Jong gehandicapten willen graag deelnemen aan de maatschappij, maar vinden minder gemakkelijk een baan. Met extra begeleiding kunnen deze zogenaamde Wajongers uitstekend werk verrichten bij Albert Heijn.

    Albert Heijn ziet het als haar maatschappelijke verantwoordelijkheid om op verschillende plekken binnen de organisatie jong gehandicapten aan het werk te helpen. De ambitie is om in 2011 zo’n 600 medewerkers met een Wajong-uitkering in dienst te hebben, dat wil zeggen: gemiddeld in iedere winkel één. Albert Heijn is al hard op weg: op dit moment staat de teller op 326. Sommigen van hen werken al 20 jaar of langer in de winkel. Het doel voor dit jaar is om 500 Wajongers in dienst te hebben en dit aantal vervolgens jaarlijks uit te breiden.

    Wat is Wajong?

    Jongeren die voor hun 17e al gehandicapt of langdurig ziek zijn, of studenten jonger dan 30 die gehandicapt raakten of langdurig ziek werden, komen in aanmerking voor de zogenoemde Wajong-uitkering. Jonge gehandicapten met een Wajong-uitkering mogen er naast bijverdienen.

    Enthousiast

    Deze week is de laatste van vier regiobijeenkomsten voor het management van alle winkels georganiseerd. Hier maakten SM’s kennis met het fenomeen Wajong en werden ze enthousiast gemaakt om de landelijke doelstelling met betrekking tot de inzet van Wajongers waar te maken. Voor Albert Heijn leveren Wajongers echt een bijdrage: ze zijn gemotiveerde medewerkers, worden goed ontvangen door klanten en het toont de diversiteit van de medewerkers binnen Albert Heijn.

    Wajong bij AH

    Met de indienstneming van Wajongers biedt Albert Heijn jong gehandicapten de kans om in en door te stromen naar de reguliere arbeidsmarkt. Ze worden gedurende hun werk begeleid door een jobcoach van het reïntegratiebureau USG Restart. De selectievoorwaarden voor Wajongers zijn hetzelfde als die voor andere medewerkers. Wajongers werken in alle processen in de winkel, soms wel in een aangepast tempo.

    Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

    Albert Heijn wil een bijdrage leveren aan een gezonde en duurzame samenleving. Medewerkers vormen de basis van dit beleid. Alleen met hun inzet en enthousiasme boeken we vooruitgang binnen de vier aandachtsgebieden: gezondheid, duurzame handel, klimaat en lokale betrokkenheid. Albert Heijn wil iedere medewerker gelijke kansen bieden en wil jong gehandicapten graag de kans bieden om aan de slag te gaan in onze winkel.

  • Thamar

    Leuk om te weten! (tu)

  • hansie2

    Tja, zie reactie elders op dit forum. Erg gemotiveerde medewerkers dus!!!:S

  • ahhelpt

    @ hansie2

    Het lijkt er meer op dat u niet erg gemotiveerd ben duss!!

    niet erg mooi instelling

  • Maartje Koper

    Een prachtig initiatief van AH!

    Als jobcoach begeleid ik mensen met een arbeidshandicap richting werk. Vaak zeer gemotiveerde kandidaten die een kans verdienen zoals deze.

    Komen Wajongeren van andere reintegratiebureaus ook in aanmerking voor een kans bij de AH of is dit voorbehouden aan USG restart?

  • ahhelpt

    @ Maartje koper

    Op dit moment is USG gestart met jongeren te helpen om als kandidaat te voorbereiden, maar elk wajonger verdient een kans zou ik zeggen dus elk re-integratie bedrijf is welkom.

    Ik ben zelf ook 1 zoon kandidaat ik word begeleid door re-integratiebedrijf Rozijwerk en werk bij AH al meer dan een jaar.

    Ik hoop dat veel wajongers deze kans gaat gebruiken , Ik heb deze informatiebron op deze forum gezet om medewajongers een steuntje achter te rug geven.

  • Maartje Koper

    Bedankt voor je reactie en fijn dat je je plekje hebt gevonden!

  • Junk-E

    Niet intrappen, wajongers worden misbruikt als goedkope/gratis krachten. Laat ze maar lekker betalen voor hun personeel.

    Als je wat wil doen, zoek dan een echte baan of haal eerst een diploma, daar heb je denk ik meer aan dan een scholieren baantje waar je nooit meer mee gaat verdienen dan je huidige uitkering.

    De enige reden dat de AH jou als wajongere wilt hebben is omdat je een gratis slaafje bent, tegen de tijd dat er betaald moet worden…..sta jij op straat en is de volgende gratis slaaf aan de beurt.

  • ahhelpt

    @ JUNK-E

    Wat een kijk van manier zeg, vind je ook niet dat je een keer iets voor je geld wilt terug doen en niet alles verwachten van de maatschapij.

    De wajong gaat binnen kort flink dalen dan zie ik deze reactie graag tegemoet.

    Ik las hier veel betreurige reacties op deze forum wat betreft weer aan de slag tegaan en is niet erg gemotiveerd, en vind je het dan niet logisch wanneer men wajongers zien als geldtrekkers profiteerders als mensen zulke reacties lezen.

    Sta stil van je woorden en denk er goed over na wat je zegt zou ik zeggen en hoe zie je je zelf over paar jareb

  • Junk-e

    De AH zijn net zo hard profiteurs dus kom daar niet mee aan.

    Ik wil best wat doen voor mn geld, maar niet zonder ontwikkeling of financiele vooruitgang.

    AH heeft niks te bieden.

    Enige wat het oplevert is een baan onder niveau waar je niks verdient, en zodra je ook maar een euro kost flikkeren ze je eruit.

    Ik wens je veel plezier bij de AH…voor zolang het gaat duren :)