Centraal discussietopic

  • Eigenaar

    Beste forumleden,

    Ik merk dat er aardig wat onenigheden zijn op dit forum op dit moment, daarom maak ik even een centraal discussietopic aan. In dit topic kun je o.a. terecht met je klachten. Wat ik van je verwacht op het moment dat je hier met een klacht komt:

    - Je omschrijft duidelijk en compleet wat de klacht is

    - Je leest mijn reactie op de klacht, alvorens je weer een bericht plaatst

    - Je opent, naast de klacht in dit topic, geen andere (nieuwe) onderwerpen op het prikbord

    Spamreacties, scheldberichten e.d. zullen worden verwijderd en indien nodig worden beloond met een (permanente) ban, ik ga er vanuit dat we op een volwassen manier een discussie kunnen gaan voeren. Links naar andere fora zullen ook worden verwijderd (zie de regels).

    Nogmaals mijn kant van het verhaal:

    Als leden mij mailen dat er problemen zijn op het forum (en inderdaad, ik ben een nieuwe beheerder), dan ga ik even kijken wat er aan de hand is. Op het moment dat ik het dan (als beheerder/moderator zijnde) nodig acht om in te grijpen, dan is dan nou eenmaal zo. Het heeft geen zin om vervolgens hier allerlei berichten over o.a. censuur te plaatsen, moderatie is nou eenmaal nodig op een forum (zo blijkt). De reden voor de eerste moderatie was simpel, een bedrijf dat jullie (en ik) totaal niet kennen wordt geheel zwart gemaakt, zonder geldige reden. Dat laat ik zeker niet toe op een forum dat onder mijn beheer is.

    De volgende moderatieacties waren alleen maar omdat een aantal leden constant nieuwe onderwerpen gingen openen over deze actie en/of ook in andere onderwerpen (die er helemaal geen verband mee hadden) negatieve berichten gingen verspreiden. Nogmaals, als je een klacht hebt over een moderatie actie, dan mag je die altijd (goed onderbouwd) toesturen via de knop hieronder, ‘Reactie aan de webmaster’.

  • Eigenaar

    Ik herhaal nogmaals even, alleen inhoudelijke reacties zijn hier toegestaan. Berichten die niet voldoen aan eerder genoemde eisen worden gewoon weer verwijderd. De bedoeling is om hier een serieuze discussie te hebben, aangezien jullie blijkbaar graag over dit onderwerp willen praten. Gedraag je dan ook naar die leeftijd en reageer serieus.

  • almerecity

    ik denk dat je binnen kort hier je boeltje kan opdoeken met je beleid zo als je die nu gaat voeren er is naar mijn idee dus wel degelijk sprake van censuur en dictatuur gedrag stop daar mee en en laat de mensen hier hun mening geven daar is het hier ook voor bedoelt mensen storen zich daar aan en je spreekt mensen hier niet aan met jongens en meisjes je hebt hier met genoeg ouderen te maken die je vader hadden kunnen zijn dus als je een goed voorbeeld wil geven zal je even op je worden moeten letten hier ik lees hier al een tijd mee vanaf het moment dat je hier bezig bent gaat het fout begin eerst eens je netjes voor te stellen wie je bent maar niet neteen de grote jongen uithangen hier want iedereen baalt daar van dus geef ik je het dringende advies stel je anders op en doe nornmaal hier tegen de mensen zo houd je de vrede hier anders houd je dit op het forum hoop dat het je duidelijk is nu

  • Eigenaar

    Wellicht moeten jullie het probleem eens bij jezelf zoeken. Ik grijp in bij een onderwerp waarin een bedrijf wordt zwartgemaakt, daar ben ik tenslotte beheerder voor. Jullie zijn degene die nu in een razendsnel tempo allerlei onderwerpen gaan openen met teksten als ‘censuur’ e.d.

    Daar is dit forum gewoon niet voor en dat begrijpt iedereen hier best. Bij de andere prikborden die ik beheer (en dat zijn er vrij veel) hoef ik vrijwel nooit een actie uit te voeren als moderator/beheerder zijnde, die leden snappen dat ik alleen in uitzonderlijke gevallen ingrijp (bijvoorbeeld als iemand een bericht stuurt per e-mail, zoals iedereen hier dat mag).

    Als jullie nou gewoon eens stoppen met die berichten openen en gewoon weer verdergaan waar jullie waren gebleven, dan is het toch prima? Heb je van mij ook geen last meer.

  • Eriw

    Wel ik heb op een volwassen manier, zonder beledigen aan wie dan ook bepaalde dingen proberen toe te lichten (leeftijd, een veel voorkomend misverstand, en waarom men hier soms feller reageert dan op andere fora) en ook dat bericht is verwijderd.

    Zoals ik ook al probeerde uit te leggen zitten vele forumleden door de Wajongperikelen aan de top van hun spanningsboog en er is dan ook weinig voor nodig om ze te laten ‘ontploffen’.

    Een beetje empathie en geduld en deze hele storm was zo overgewaaid.

  • almerecity

    kijk hier ga je weer je leest niet geeft geen antwoordt op het bericht inhoudelijk je spreekt maar over jullie voor jou tijd was er weinig aan de hand jij komt hier binnen en het is bal hier dus ga jij nou maar eest bij je zelf te rade hoe het in eens komt p,s mij lul je niet zo onder tafel denk daar maar vast aan dan want wat ik al eerder melde ik lees hier meer mee dan ik poat dus pas je aan hier

  • Eigenaar

    Eriw,

    Ik heb het bericht zeker gelezen, maarja, als ik weer een hele draad moet verwijderen door eerdere berichten kan ik dat bericht helaas niet loshalen. Ik snap het helemaal verder, maar naar mijn mening moet men wel een bepaalde grens gaan zien op een gegeven moment. Met een bericht als bovenstaand probeer ik het e.e.a. uit te leggen. Ik moet er uiteindelijk voor zorgen dat dit prikbord toonbaar is, dat is mijn verantwoordelijkheid. Naar mijn mening is een forum met tientallen spamberichten geen toonbaar forum en die verwijder ik dan ook gewoon.

  • Eigenaar

    Moderatieacties moeten nou eenmaal gedaan worden, jullie reageren daar naar mijn mening veel te fel op. Van mijn kant is er geen enkel probleem, de draad is verwijderd waar het oorspronkelijk om ging en we kunnen weer verder met de orde van de dag. Blijkbaar zijn er mensen die zich wellicht vervelen en dan toch graag het forum onder willen spammen d.m.v. tientallen berichten, waardoor ik hier weer veel tijd aan kwijt ben. Ik heb naast de werkzaamheden op dit forum nog zat dingen te doen, dus ik wil dat het gespam stopt, zo simpel is dat.

    Het stoppen van de spam kan op feitelijk twee manieren:

    - Jullie stoppen simpelweg met die spamberichten

    - Ik verwijder de berichten en deel waar nodig bans uit

    Ik kies voor de eerste optie, en jullie?

  • almerecity

    ik geef je alleen maar aan dat je verkeerd bezig bent op deze manier meer niet en minder je moet ook de ruimte laten om discussie,s te voeren hier daar is ook het forum voor bedoelt , en mensen moeten ook hun mening kunnen geven hier daar zijn we vrij in hier dat is een recht daar verander jij niets aan dat is in de wet bepaald dus daar houd jij je ook gewoon aan hier zo werkt het als jij daar moeite mee hebt is het jou probleem dan ben je na mij idee niet geschikt voor dit forum dus houd op met dat belachelijke gedrag hier van bericht te verwijderen en laat mensen hier hun zegje doen meer niet en minder het enige wat je moet doen is zien of geen andere zaken plaats vinden die hier niet thuis horen duidelijk zat

  • almerecity

    dit is dus wat ik bedoel dictatuur gedrag omdat jij wat anders te doen hebt nou wat jij dan moet doen hier lekker mee stoppen je bezig houden met je andere taak en laat een ander hier de boel regelen en stop eens met jullie dit jullie zo of wens je het niet te begrijpen hier