uitkering naar turkije

  • huisturk

    ik wil iets vragen en graag antwoord ik heb sinds jaar 2000 wajong uitkering 85%afgekeurd en wat ik wilde vragen is dit mag ik met me uitkering naar turkije als ik in turkije getrouwd bent en ik moet ook huis uit en voor mezelf kan ik niet zorgen en me vrouw wilt ook niet naar nederland komen en we zijn al 1 jaar getrouwd en op uwv webssit heb ik gelezen dat ik op 3 voorwarden mocht gaan 1 alsik werk in buiteland heb bla bla bla maar er stond ook Het is voor uw ouders of verzorgers noodzakelijk om naar het buitenland te verhuizen en u bent voor uw verzorging van hen afhankelijk. dus is dit voor mij ook geldig als verzorger of is dit soort andere verzorgen dus wat ik boedel is mijn vrouw dan niet verzorger ofzo ?

  • Richard

    Ik denk dat je je uitkering volgens de voorwaarden niet kan behouden want je vrouw woont daar al dus dat is anders dan dat zij daar heen moet, maar er staat ook bij dat als je denkt je uitkering te moeten behouden dat je contact op moet nemen met het UWV dus ik zal als ik jou was morgen even bellen om te informeren.

  • almerecity

    als je het land uit gaat stopt je uitkering

  • schakel

    Er is verschil tussen tijdelijk verblijf in het buitenland en wonen in het buitenland. Als men in een kalenderjaar langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft, wordt dat gezien als wonen in het buitenland. Zie bladzijde 3 van de brochure UWV: http://www.uwv.nl/Images/AG110%2000568%2004-10%20zww_tcm26-120774.pdf

    U hoort niet tot de drie uitzonderingen waardoor de WAJONG behouden blijft. Maar u kunt wel het UWV verzoeken vanwege een andere dringende noodzaak toch in aanmerking te blijven komen voor de WAJONG-uitkering. Lees:

    Geldt één van deze situaties voor u, of is er een andere reden waarom u vindt dat u uw Wajong-uitkering in het buitenland moet behouden? Stuur dan ruim voor de verhuisdatum een brief naar het UWV-kantoor waarmee u contact heeft. Geef daarin aan waarom u uw Wajong-uitkering wilt behouden bij uw verhuizing naar het buitenland. Wij beoordelen altijd uw individuele situatie, en laten u dan weten of uw uitkering in het buitenland kan worden voortgezet.

  • huisturk

    schakel Schreef:

    ——————————————————-

    > Er is verschil tussen tijdelijk verblijf in het

    > buitenland en wonen in het buitenland. Als men in

    > een kalenderjaar langer dan 8 maanden in het

    > buitenland verblijft, wordt dat gezien als wonen

    > in het buitenland. Zie bladzijde 3 van de brochure

    > UWV:

    > http://www.uwv.nl/Images/AG110%2000568%2004-10%20z

    > ww_tcm26-120774.pdf

    >

    > U hoort niet tot de drie uitzonderingen waardoor

    > de WAJONG behouden blijft. Maar u kunt wel het UWV

    > verzoeken vanwege een andere dringende noodzaak

    > toch in aanmerking te blijven komen voor de

    > WAJONG-uitkering. Lees:

    > Geldt één van deze situaties voor u, of is er

    > een andere reden waarom u vindt dat u uw

    > Wajong-uitkering in het buitenland moet behouden?

    > Stuur dan ruim voor de verhuisdatum een brief naar

    > het UWV-kantoor waarmee u contact heeft. Geef

    > daarin aan waarom u uw Wajong-uitkering wilt

    > behouden bij uw verhuizing naar het buitenland.

    > Wij beoordelen altijd uw individuele situatie, en

    > laten u dan weten of uw uitkering in het

    > buitenland kan worden voortgezet.

    hierover heb ik alles gelezen en u heeft gelijk wat ik gisteren schreef dat me verzorger in turkije woont en ik ga binnekort uit huis hoe moet ik voormezelf verzorgen voordat me vrouw in turkije woont :( maar wat is verzorger dan ik ben slechthorende 85% afgekeurd heb ik dan daarvoor geen verzorger nodig of wat dan ik wil graag contact opnemen met me uvw maar ik kan me contactleider niet vinden wie me contact leider is weet ik niet meer

  • lisaa

    Wellicht kan je het UWV mailen met dat verzoek, als bellen niet gaat ivm slechthorendheid.

    Of wellicht kan iemand anders voor u naar het UWV bellen. Hetlijkt me dat zij je wel verder kunnen helpen.

  • thuglife

    ja toch

  • lukeimYofather

    ik wil niet gemeen zijn maar gelukkig genoeg wordt je wajong stilgezet als je in het buitenland gaat wonen voor een onbeperkte tijd dan moet je maar iets regelen in turkije zelf als dat er niet is dan zou ik maar hier blijven? zou tenslotte een beetje vreemd zijn als de nederlandse bevolking zou gaan betalen voor mensen in het buitenland.

  • huisturk

    thuglife Schreef:

    ——————————————————-

    > ja toch

    je hebt gelijk er is geen andere keuze dan dit :( soms denk ik aan zelfmoord als ik geen uit kan door dit dingen :( sinds die dagen is mijn leven verslechterd maar helaas mag ik niet terug naar turkije met me uitkering dan maar scheiden

  • benjamin1989

    Als je in het buitenland gaat “wonen” verlies je je uitkering tenzij je er kort verblijft. Maar zoals jij zegt wil zij niet naar nederland, en zal het dus permanent zijn en zal je niet je uitkering behouden.

    Ps. Met zelfmoord los je ook niks op maak je alleen mensen mee verdrietig. En het zal je ook geen uitkering geven.