Tip : Persoonsgebonden Minima Budget aanvragen

  • tamara__butterfly@hotmail.com

    Hey allemaal,

    Geen idee of hier al een topic over is maar wilde jullie toch even op de hoogte brengen hiervan :

    Persoonlijk Minimabudget

    De Sociale Dienst Drechtsteden ondersteunt mensen met een laag inkomen om noodzakelijke uitgaven te kunnen doen. Het persoonlijk minimabudget (PMB) is een jaarlijks bedrag dat wordt uitgekeerd aan mensen met een laag inkomen.

    Het PMB is een vast bedrag dat u naar eigen inzicht kunt besteden.

    Voor wie is het PMB?

    Of u in aanmerking komt voor het PMB, hangt af van uw netto maandinkomen en uw persoonlijke situatie:

    U heeft een baan en u heeft een inkomen tot onder de 110% van de bijstandsnorm;

    U heeft een uitkering, geen arbeidsverplichting en heeft een inkomen onder de 110% van de bijstandsnorm;

    U bent 65 jaar of ouder en hebt een inkomen onder de 110% van de bijstandsnorm.

    http://www.drechtstedenaanhetwerk.nl/minimum-inkomen/persoonlijk-minimabudget?swords=pmb

    Ik heb het 2 maanden geleden aangevraagd en heb gister een brief ontvangen dat ik het krijg, als het goed is volgende week Maandag of die Maandag erop.

    * oja en trouwens voor degene die nog thuis wonen enzo, als je de invulformulieren aanvraag en thuiskrijg, zie je allemaal dingen staan over dat je in moet vullen wat je ouders verdienen en andere gezinsleden etc. maar dat hoeft dus niet. Heb ik namelijk over gebeld, en dit hoef je niet in te vullen.

  • sebas-2011

    super tip tamara wist niks over de regeling

    alleen waar kan ik het formulier krijgen ?

    groeten uit brabant

  • Jessicavani

    Krijg je dit dan ook als je een wajong hebt?

  • sebas-2011

    ik vandaag daarna toe gebeld blijkt alleen voor mensen die in die gemeente woont dus

    in eigen gemeente waar je woont naar vragen.

    gr uit brabant.

  • tamara__butterfly@hotmail.com

    @sebas Ohhh wat jammer joh sorry dat wist ik niet :S

    @jessica Ja ik heb ook een wajong :)

  • Jtje

    Helaas hier ook niet :(

    vond deze link: http://martijnschut.wordpress.com/2011/10/26/persoonsgebonden-minima-budget-in-drechtsteden/

    Dus is nog bijna nergens anders…

  • catja

    vraagje:

    Degenen onder jullie, zijn jullie volledig arbeidsongeschikt verklaard, of zijn er mensen die slechts voor bijvoorbeeld 10 uur arbeidsgeschikt zijn bevonden.

    Want als ik het goed heb krijg je het pmb alleen als je volledig arbeidsongeschikt bent.

    Weten jullie hier iets over?

    alvast dank

    catja

  • Nomad

    catja Schreef:

    ————————————————–

    > Want als ik het goed heb krijg je het pmb alleen

    > als je volledig arbeidsongeschikt bent.

    zover ik begrepen heb is het pmb een gemeentelijke regeling voor alle minima die niets te maken heeft met arbeidsongeschiktheid of handicap

    en valt het pmb onder de bijstandsvoorwaarden.. dus je mag niet teveel spaargeld hebben en kostbaarheden bezitten enzo….

  • Belkacem

    Ik wil vragen voor minimum budget